01 September, 2010

YOUNG vs CENTURIES (OWG)

Pelik pulak tajuk macam nie.. OWG bukan OMG

NOVUS means new, young, novel, or renewed.
ORDO means order, row, or series.
SECLORUM means ages, generations, or centuries.
Secara tepatnya ia dimaksudkan "A New Order of the Ages," tetapi secara kiasan ataupun lebih mudah difahami sebagai "New World Order."Apa perbezaan nyer dengan One World Government dengan New World Order?
Adakah ini salah satu cara yang telah awal dirancang dahulu dan merupakan stretegi mereka untuk mencapai matlamat? Bermacam-macam persoalan dipersoalankan... Rungsing jugak kepala..

Apa perbezaan nyer dengan One World Government dengan New World Order?Ini merupakan agenda Illuminati dengan memastikan seluruh kerajaan-kerajaan dunia mendjadi One World Government. Ini merupakan idea asal untuk menarik golongan elit menyertai Illuminati dahulu. Aku cuba menghuraikan serba sedikit perbezaan New World Order dengan One World Government. Hakikatnya ia tetap dari sumber yang sama iaitu Illuminati. Nak kasi senang tulisan aku singkatkan New World Order (NWO) dan One World Government (OWG) .
OWG diperkenalkan selaras dgn penubuhan Illuminati pada 1776 oleh Adam Weishaupt. Ia telah digunakan untuk menjadikan matlamat penubuhan Illuminati dan objektif kepada segala gerak kerja masyarakat Yahudi elit.

NWO pula mengikut teori konspirasi mula diperkenalkan pada 1782 pada cop mohor kerajaan Amerika iaitu The Great Seal of the United States. The Great Seal yg mempunyai gambar piramid itu juga mempunyai suatu perkataan latin yang ditulis sebagai Novus Ordo Seclorum. 1935 Cop mohor diatas telah dicetak kepada wang kertas 1 dollar America.

Persoalan nyer aku rasa bahawa OWG ini mungkin telah terlaksa, munkin kita tidak menyedarinyer. Sebuah pertubuhan yang wujud selepas perang dunia kedua yakni dalam tahun 1945. Mari kita fikir-fikirkan apakah pertubuhan itu. Ia berperanan untuk mengelaka atau membasmi peperangan antara dua negara. Ia berfungsi sebagai Federal Government dan negara-negara yang menganggotainya adalah State Government.

Ia sebenarnya adalah objek realisasi yang berasaskan konsep One World Government. Ciri-ciri asas sebuah kerajaan ialah ia mempunyai menteri-menteri yang membantunya di bawah setiap kementerian. Setiap kerajaan mempunyai tentera tersendiri dan mereka juga mempunyai tentera pengaman tersendiri. Begitulah jika diperhatikan konsep penubuhannya satu persatu dan dibandingkan pula dengan kehendak One World Government. Mana lagi pertubuhan-pertubuhan yang ada konsep misi pengaman ini kalau bukan PBB. Adakah PBB ini merupkan OWG yang telah dicapai oleh Illuminati? Jika ini benar maka mungkin suatu hari nanti pasti ada jawatan tertinggi untuk OWG kerana ia masih merupakan sebuah badan pertubuhan yang terdiri daripada negara² yang mempunyai pemimpin² dan askar² sendiri...

No comments: